linnealundsten

Av Linnéa Lundsten - 21 mars 2014 19:53

På lördag kvällen den 15 Mars runt halv tio landade jag på Indira Gandhi flygplats i New Delhi. Då återstod bara 6 timmars väntan på June som skulle komma tre på natten med ett flyg från Doha. Det tog en bra stund innan hon hade tagit sig igenom imigrationsfixet och fått sin väska och kom ut i anländingshallen där jag, fortfarande vaken, satt och väntade på mitt bagage. När hon kom blev jag överlycklig för jag trodde jag hade kommit ihåg fel tid och flyg, eller något liknande, för att jag frågade nervöst folk som kom ut i hallen vilket flyg de kom med och vissa hade kommit med det flyget jag trodde June skulle komma med men June hade ju inte dykt upp än. Så tillslut när hon kom va jag riktigt glad, hon berättade att hennes väska va den sista som kom på bandet, typiskt eller hur..
Efter att bara sovit två timmar på flyget från Bali till K.L och natten innan 2 timmar så va jag helt slut. Att säga hejdå på Sam och att ligga och oroa mig för Indien va anledningen till att jag inte kunde sova natten innan. Jag satt istället ute på terassen i min sarong tillsammams med alla myggor och tittade på stjärnorna och en helt fantastisk fullmåne. Jag försökte verkligen sova på flyget från KL till Delhi eftersom jag visste att jag skulle vänta på flygplatsen hela natten och sedan va uppe hela dagen för att upptäcka Delhi. Som sagt lyckades jag inte med det så jag va precis lika trött som om jag hade fått en rejäl jetlag eller något, kände mig helt borta.
Efter June hade kommit fick vi vänta på vår förare Ashmani som skulle köra oss till hotellet, jag trodde han hade fått en tid av June som han skulle plocka upp oss men nej, så vi behövde ringa och väcka honom för att han skulle börja köra ut till flygplatsen för att hämta oss. Klockan 5.30 kom han och vi kunde äntligen åka till hotellet, och som tur va fick vi efter bara en timmes väntan på hotellet vårt rum så vi kunde ta en powernap innan vi gjorde något mera den dagen.

På flygplatsen träffade jag några intressanta personer medan jag väntade. Ett äldre par från frankrike varav frun va halvsvensk och ville gärna öva lite svenska med mig. De var väldigt trevliga som efter en timmes umgänge bjöd in mig till deres hus vid kusten i Frankrike i fall jag gör min interrail till hösten så de gav mig ett visitkort så jag kunde höra av mig, fint eller hur?
Efter de hade åkt va den en amerikansk kille med släktingar i alla möjliga länder som frågade om han fick sitta med mig. Han skulle vänta på sitt flyg som gick klockan 7, så han skulle alltså också vara där ett tag. Så småningom blev det dags för mig att gå och vänta på June vid anländningshallen och då tog han sitt och la sig och sov någonstans -vilket jag borde ha gjort från början men eftersom min mobil blev stulen på Gili och batteriet på min KL padda va kasst va jag för nervös att missa June så jag höll mig vaken istället..

Väl på vårt fina fräscha hotell sov vi lite, åt frukost på restaurangens balkong med okej utiskt över huvudgatan där det mesta händer. Därifrån kunde vi se Delhi vakna efter att i bilen sett gatorna tomma och fulla av sopor. Vi åt goa bananpankakor, drack gott kaffe och åt första mörka brödet sedan jul, och kunde lugnt och stilla få vår andra "vi är i Indien chock".
Att se staden vakna och helt plötsligt bli hektisk och riktigt högljudd tog ett tag att smälta, Delhi va allt annat än vad vi sett innan. Det va precis så som alla andra sa innan jag åkte dit, extremt annorlunda och väldigt kaotiskt. Lukterna från matstånden, affärerna med Sari, skor och sjalar. Jag hade försökt förbereda mig innan på vad jag skulle se och tänkte mig det värsta verkligen, vilket faktiskt hjälpte tror jag för jag gillade Delhi på ett sätt. Jag gillade att för två dagar bara vara en myra i en enorm myrstack på 23 miljoner människor. Två dagar räckte för denna gången dock, det är bra att börja mjukt ibland.
Vår första dag åt vi mest massa god indisk mat och gick ut en stund på en liten rundvandring för att vänja oss med allt, slutade med att vi köpte skor och jag köpte även ett bar svarta påsliknande byxor som funkar bra att resa i. Jag skypade lite med Erica på kvällen med, gud vad jag saknar min lilla ricis som är i hemsedal och jobbar, hon borde egentligen va här med mig tycker jag.

Under vår andra dag i Delhi startade Holi festivalen i Indien och det va bara helt galet. I receptionen sa de till oss att stanna inomhos fram till kl 14 då de slutar dricka alkohol, kasta vattenballonger och pulver i färgglada färger på varandra. Runt 15 tiden gav vi oss ut i en tukktukk för att åka till en känd prisvärd restaurang som inte skulle ligga så långt därifrån. Vår förare Singh råkade vara en Sikh och ville ta med oss till Sikh templet i Delhi, som är en av sevärdheterna man borde besöka, så efter vi hade ätit riktigt god Masala paper dosai och Kara dosai åkte vi med honom dit. Han tog med oss på en fantastisk rundvandring genom templet och genom deras enorma kök där de varje dag tillagar gratis mat till 15000 människor - rika, fattiga, muslimer eller kristna. Vi fick smaka på nyfriterade samosas och fick även pröva den bästa chai'n jag någonsin druckit, kanske blev maten och chaidrycken extra god på grund av att man mådde bättre av att få reda på att det finns sådanna välgörenhetsevent runt som t.ex brevid ett sikhtempel i New Delhi. Självklart tog han med oss till några fabriker påvägen hem till hotellet och bad oss att bara titta men vi visste redan innan såklart att de skulle försöka sälja alla möjliga saker till oss. I slutändan ville han ha ganska mycket för körningen och visningen av sikhtemplet, och vi va så trötta på kvällen så vi gav oss vid 800 rupier när vi ville ge honom 500 rupier och han vill ha 1000.. Vi har fått ta några taxi smällar men det ingår när man är turist och vill komma dit man vill på kort tid.

Nästa destination - Agra!
Puss och kram

Av Linnéa Lundsten - 11 mars 2014 07:42

Tredje gången gilt?.. Denna sjukperiod som jag just nu försöker ta mig igenom har varit den värsta hittils. De senaste dagarna har jag legat utslagen i sängen och försökt behålla resorben jag druckit. Är det bara inbillning eller blir man dubbelt så sjuk när man är utomlands? Förutom att inte få behålla någon mat så har jag haft ont precis överallt i hela kroppen och att få feber den tredje dagen gjorde det inte mycket bättre. På tre veckor har jag alltså varit sjuk tre gånger.. Hur lyckas jag? Ja jag vet vad ni tänker "-använd handsprit, drick bara vatten på flaska och ät bara välkokt vanlig mat" och ja, det gör jag ju men ändå så blir jag sjuk.
Igår när jag va som värst kom läkarn till hotellet för jag kunde inte ta mig dit haha, receptionisten va snäll och förklarade allt på telefon och vips 30 min senare knackade det på dörren. Jag vet att ni vill veta.. snåla linnea blev av med 1100 kr på mediciner! Det sved men förhoppningsvis får jag tillbaka det på försäkringen när jag kommer hem. Inga av mina resekompisar kunde hjälpa mig med läkaren å allt eftersom den sista av dem (Anna som jag bott med en vecka nu) åkte iväg igår så jag är alltså själv kvar några dagar.
Jag går alltså på antibioika och fyra andra hjälpande piller nu som ska få mig tillbaka till livet på 5 dagar, alldelles lagom till att jag åket härifrån.. vilket skämt.. Jag hann seriöst göra 3 av 10 äventyrsliknande utflykter på grund av att jag inte varit tillräckligt frisk. En anledning till att åka tillbaka kanske?
Efter detta inläget lovar jag att bli gladare, nu kan jag inte må sämre utan allt kan bara bli bättre! Tagga Indien om 4 dagar, äääntligen händer det! Ska bli jättekul att träffa och resa med June och vi ska ha en fantastisk månad tillsammans.

Av Linnéa Lundsten - 1 mars 2014 06:18

Hej igen! Nu har jag förflyttat mig från Kuta och åkt en timme bil och två timmar båt ut till Gili Trawagan som ligger på Balis östra sida. Gili-öarna är tre små paradisöar utan bilar, bussar och flygplan så här tar man sig runt med antingen cykel, häst och vagn eller med fötterna. Det blir en helt annan känsla pga av det, man blir bara så avslappnad och man känner sig ännu lite längre borta ifrån riktiga livet hemma. De första dagarna va jag förkyld så gjorde inte mycket mer än att sola, bada, äta och mysa med mina fina svenska vänner som jag reser med just nu. Fram tills igår så har vi både i Kuta på Bali och här på Gili T varit 9 pers som hängt tillsammans men igår då så åkte de enda tjejerna förutom mig själv vidare till Malaysia. Anna och Maria heter de och är från Karlshamn i Skåne, supergoa tjejer som jag verkligen trivts att vara med. Sedan åkte även Joakim, en av Jönköpings killarna - hem till Sverige! Tycker lite synd om honom att behöva åka hem till snöiga Sverige och fortsätta plugga efter att varit på paradisöarna precis innan.

När jag va lite halvkrasslig i onsdags så åkte vi ut med en privatbåt till grannön Gili Meno på en liten utflykt. Där vi va på ön så va vi de enda turisterna så vi hade en egen restaurang och en egen strand för dagen, låter inte helt fel eller hur :) Vi spelade volleyboll, fotboll, frisbee, snorklade och hade allmänt det hur bra som helst, bästa dagen på hela veckan.

Igår så mådde jag äntligen riktigt bra och kunde gör det jag huvudsakligen kom till Gili för.. att dyka!! I förrgår läste jag på lite om olika dykarskolor på tripadvisor och gick sedan runt å pratade med dem för att se vad de hade för dyk att erbjuda och se vilka som va trevligast att ha å göra med. Jag bestämde mig för Manta Divers och åkte ut med dem igår morse till Shark Point. Jag dök tillsammans med en kille som heter Mario och kommer ifrån Holland och sen va hans två kompisar från Schweiz buddies tillsammans och så hade vi en instruktör med oss såklart.
Dyket va så coolt, vi dök med två st white tip hajar (bara 2 meter långa..!) bläckfiskar och alla möjliga olika fina fiskar, bl.a superfina nemos och sedan.. trumvirvel.. en sköldpadda som lika stor som en 1,40 eller 1,60 säng och jag skämtar inte :D Svävar lite på moln just nu som ni förstår, och mer dyk ska det bli! Ska dyka ett eller två dyk imorgon (söndag) och på måndag tillsammans med Olle, Linus och Anton när de är färdiga med sin open water kurs, som jag tillslut fått dem till att göra ;) Ska försöka få Mario att skicka sina Go-pro bilder från dyket till mig lite senare så ni får se allt. Här kommer några bilder på gili-familjen från veckan och från båten vid dyket. Kram

[Bild]

Av Linnéa Lundsten - 24 februari 2014 17:05

Hallå kära läsare!
Har sedan igår varit på Bali en hela vecka och haft det riktigt gött. Bali är en paradisö full av turister.. mestadels svenskar och australiensare. Vill man ha en lugnare och en mer kulturell resa så rekommenderar jag genom goa personer jag lärt känna längs vägen att Java är en ö man ska resa runt på, den har visst allt minus hundratusentals turister, eller så ska man åka till Sumatra! Låter nästan som "åk vart som helst i Indonesien förutom Bali" haha.
Sedan förra söndagen har jag hängt en kortis med Ellen och Maja från gymnasieklassen, träffade dem komisk nog i Thailand också några dagar. Alla reser ungefär samma rutt så det händer ofta sånt. Det va superkul att se dem igen men tråkigt att de redan skulle dra två dagar senare.

På flygplatsen väntad jag in Anton från jobbet och hans kompis Herman som från samma dag som mig reser runt i tre veckor på Bali. När de berättade för mig vilket datum de skulle hit så kände jag såklart att det är klart vi ska umgås å resa ihop lite då. Är så glad att vi hängt, fram tills i förrgår då jag drog vidare från Kuta till Ubud för tre dagar, men ska möta upp dem på Gili Trawagan ön imon faktiskt, plus sex goa svenskar till som vi tre har lärt känna de senaste dagarna i Kuta! Bland annat vår granne Andreas på Odonvägen 51 haha, så komiskt att vi ses i en pool på ert Hotel i kuta på Bali..

Den senaste veckan har varit riktigt go som ni hör, kan va kul att hänga med svenskar ibland, speciellt för mig är det ett litet avbrott i vardagen.

Vi har prövat på att surfa i de stora vågorna här och blivit riktigt bra på.. att svälja saltvatten, själva surfandet är svårt asså men man blir långsamt bättre. Annars har vi ätit go mat, tagit massage, badat å solat, spelat kort när regnet öser ner på kvällarna och självklart prövat utelivet i partykuta.

Supergott har vi haft det men va tillslut tvungen att ta mig i kragen och åka till ubud medan Sanna (min goa tjejkompis från liseberg) är här med sin mamma, så ville iaf säga hej å umgås lite innan jag åker till Giliöarna och dyker! Supermys att ses men både dem och jag är förkylda så vi har ingen ork till att göra något tyvärr.. Så idag kände att jag lika gärna kan åka vidare till Gili och vila upp mig på vita stränder istället för va sjuk i en trafikerad storstad.. Sanna och hennes mamma börjar bli bättre dessutom, och det är inte jag än och de vill ju självklart hitta på utflykter om dagarna så då kan vi ändå inte umgås. Om jag bara kunde få bli lite friskare :)

Nej nu måste jag sova de 4 timmarna jag kan få innan jag blir upplockad av en minibuss för att åka till hamnen och ta båten ut till giliöarna! Vi hörs där! Puss

Av Linnéa Lundsten - 22 februari 2014 15:18

Med en stor take away cappuccino sitter jag nu och väntar på att få stiga på planet. Bara 1 timme till boarding och två timmar kvar tills flyget går.. Ja jag var ute i lite för god tid, men bättre det än tvärt om. Försöker hålla mig ifrån de lundstenska vanorna så mycket som möjligt haha, ni som känner min familj förstår nog vad jag menar med det ;)
Nästa destination är alltså Bali, Gili öarna och Lombok i 30 dagar. Som jag har längtat efter att få fortsätta att lära mig surfa och att få dyka ännu mera! Har självklart njutit av att få resa runt i Malaysia men har inte kunnat låta bli att längta till Bali. Människorna här i malaysia är jättegoa som jag redan har berättat innan men vill säga det igen för de är verkligen supervänliga och sen är det ju ett plus att man kan förstå deras engelska om man jämför med thaifolket, och kulturen är så bred här så är lätt att trivas, de har allt liksom.
Efter att jag skrev sist så hade jag 3 dagar till i Cameron Highlands. De dagarna va späckade med vandring i den malaysiska 'djungeln' som de kallar det (mer skog skulle jag beskriva det som, de har till och med mossa ju..) De mer komplicerade och svåra turerna gjorde jag tillsammans med två holländare i min ålder som också reste ensamma, vilket va bra för annars hade vi nog tappat bort oss för kartan stämde inte alltid haha. Jag hoppas verkligen jag får träffa Eric och Melanie igen, de var riktigt sköna. När vi vandrade kom vi tillslut upp till olika teodlingar på 2000-2500 m höjd, så himla vackert va det. Är så fruktansvärt glad att jag åkte till Cameron Highlands, tänk om jag inte hade gjort det liksom, vad hade jag tyckt om min Malaysiaresa då?
På eftermiddagarna promenerade man till fjäril och bi -farmar och jordgubbsodlingar. Det fanns fler sorters odlingar att få se men vandringarna tog mycket av energin så man orkade inte med så mycket mer än dem. Enligt min gps Garmin klocka jag har med mig så gick vi mellan 8-12 km varje dag, så fick mig bra träning de dagarna vilket va gött, men va därav ganska trött när jag kom till Kuala lumpur på torsdagskvällen sen haha, sov runt 16 h den kommande natten :)
På första Asien resan med familjen besökte vi Kuala Lumpur och gjorde nästan all sightseeing man måste göra, så denna gången tog jag det bara lugnt och gjorde mer avslappnade grejer, som att besöka KL Bird Park, Orkidé trädgården och en fjärilpark, samt shoppa, fira slutet av det kinesiska nyåret med flummiga människor på hostelet och käka massa god mat.. och nu är jag på flygplatsen som sagt. Dags för nya äventyr, vi hörs snart igen fast då från baliiiiii :) Kramar

Här kommer några mobilbilder (..!!) från Cameron Highlands och KL. Förhoppningsvis kan jag snart lägga upp några foton från kameran, de är mycket finare men dessa får duga så länge :)

Av Linnéa Lundsten - 10 februari 2014 10:10

Nu befinner jag mig äntligen i Cameron Highlands, som jag har sett fram emot att komma hit! och har alltså lämnat underbara Georgetown bakom mig.. För att ändå ha några dagar här behövde jag dra vidare tyvärr, gillade verkligen GT och Penang och hade gärna stannar en hel vecka där.
Det tog ungefär fem timmar hit från Komtar buss terminal i GT och ligger ungefär 1,5 h ifrån Ipoh om ni nu vet vart det ligger.. Högt upp i bergen är jag iallafall nu, bland teodlingar, bi och fjäril farmar och jordgubb å lavendel odlingar. Det är jättevackert här och jag ser verkligen fram emot att vandra lite, det finns många vandringar att välja mellan som tar en till olika farmar och odlingar oså. Ska börja med en lättare imorgon på ca 2,5 h och får väl se om jag klarar av en lite svårare längre fram under veckan..

Kan berätta lite om vad jag gjorde i GT och runt om på Penang ön!
Min första dag i GT, i fredags, körde jag sightseeing med karta i handen. Det va lite kul att orientera mig fram och få se staden i lugn och ro, visst a det det hektiskt runt mig men jag kunde ta det i min takt. Överallt fanns gatukonst att stanna att titta på, matstånd och marknader att besöka och goa människor som ville prata med en om allt mellan himmel och jord. Det hade gått mycket fortare att se de saker jag ville se om jag tagit lokalbussen men tycker inte man får samma känsla av en stad då. Ni tycker säkert likadant, att man missar delar som behövs för att forma en riktig uppgattning om stället man besöker, liksom skippar insikten man kan få om hur folket lever just där.

I lördags åkte jag till nationalparken i Penang och prövade att vandra två av lederna där, tog ca 4 h med lite lunchpaus. Kan berätta direkt att konditionen min inte är på topp men jag hade riktigt kul! Vilket är det viktigaste och jag lär nog ha lika kul här :)
Ooch i söndags åkte jag och Charlie, en kille jag lärde känna på en matnattmarknad i lördags, till Penang Hill där vi fick en superfin utsikt över hela Georgetown. Upp till utsikten tog man ett tåg, kändes som jag va tillbaka i alperna eller i Budapest, lite varmare här bara. På eftermiddagen tog vi oss till ett jättestort buddhistiskt tempel uppe på samma berg men längre bort, så dit behövde vi först åka ner med tåget från Penang Hill och sen gå en 30 minuters promenad till tills vi kunde börja ta oss upp för trapporna till templet.. Yes vi va bra svettiga när vi väl kom upp till det, men guud så fint och villet utsikt vi fick därifrån med!
Charlie reste vidare neråt mot KL (med cykeln!!) imorse och jag gick upp och tog bussen hit ;)

Nu tänkte jag efter lite vilande och skrivande bege mig ut i Tanah Rata, byn heter så här, och käka lite middag och promenera en stund. Hoppas ni mår bra, kramkram!

[Bild]

Av Linnéa Lundsten - 8 februari 2014 15:53

Pa underbara Koh Tao va jag sammanlagt 9 dagar, dar hade man definitivt kunnat stanna i tva hela veckor om inte langre. Stranderna va magiska och vattnet, herregud. Forutom att ligga pa beachen fanns en del saker att prova pa om man ville va lite aktiv, sa som crossfit, thaiboxning och yoga. Sjalv gjorde jag iaf ett yoga pass forutom mina egna simpass i havet. Brukar gilla att springa pa stranden men under nastan hela forsta veckan va jag forkyld sa blev inte mycket med det. Sen kunde man sjalvfallet dyka varje dag om man velat det - dykningen ar ju det Koh Tao ar kant for och kan beratta att langs alla gator ar dykskolor inknodda. Just darfor kande jag mig liite tvingad att aka ivag och dyka en dag nar jag anda har ett dykarcertificat som jag tog pa philippinerna med Josse.

Under det forsta sex dagarna da Camilla och Fanny var med mig sa kande jag inte for att aka ivag fran dem alls och jag va aven nervos for att dyka utan nagon jag kande som buddy. Sist jag dok sa var jag ju med min alskade syster och kande mig valdigt trygg. Efter manga med tvekande sa gick jag forbi en dykarskola och bokade tva dyk med en instruktor och tva canadensare som skulle avsluta sin open water kurs den dagen och skulle alltsa bara gora nagra skills men resten va bara fun-diving.

Dykarskolan som jag valde att ga till blev jag tipsad om fran en instruktor som jag traffade ute i sjukt stromt vatten nar jag ovh tjejerna akte ut till Japanease Garden i borjan av veckan, fort att bade bada, sola och snorkla lite. Japanease garden och massa andra fina snorkling/dykarstallen ligger vid tre sma oar utanfor Koh Tao.

Den har lilla historien om det stromma vattnet maste jag ju beratta om haha, hade nasten glomt av den nu. Jag har nog aldirg upplevt sa stromt vatten innan (forutom i en simhall dar man ar med pa det och aven tycker det ar lite kul att flyta med...)

Det har va inte kul kan jag beratta! Strommen va sa sjukt stark och aven for mig som ar van simmare sa kande jag direkt att den har ar inte att leka med, den kan man inte fightas mot utan man far antingen flyta med och hoppas kunna ta sig till nagon bat nagonstans.. eller snabbt foroka simma snett emot den in in mot land innan on tar slut!. Det var tur att jag traffade instruktoren och hans tva dykelever som tipsade mig lite snabbt i farten om vart jag ev kunde flyta vidare med dem nagonstans eller vart jag borde forsoka klattra upp pa berget for att ta mig tillbaka till byn/stranden. I farten lyckades jag fraga vad deras dykarskola hette da jag gillade att det bara va han och tva elever ute och dok, inte en enorm grupp liksom. Sa jag fick namnet pa skolan och han saga tack innan jag borjade kampa mig mot land. Det slutade bra med att jag simande snett med strommen, lyckades ta mig tillbaka till on, klattrade upp bland sopor och overgivna thaihus, och fick tillsut ga igenom en gammal dams hydda for att ta mig till tjejerna som lag och solade fortfarand. Spannande eller hur? knappa saker man ar med om ibland..

Vi dok forst vid  Green Rock, superfint stalle verkligen. Dar fick jag for forsta gangen fick simma genom sma grottor pa 15 meters djup med, asballt va det! En timme senare dok vi vid White Rock en liten bit darifran. Dar fannas verkligen miljarders fiskar och korallerna va som vanligt otroligt vackra. Vi va nere och dok pa min maxgrans vilket va kul att prova, 18 meter rakt ner i vattnet alltsa.. helt sjukt djupt egentligen haha. Vi stannade vid ett tillfalle nera pa botten tillsammans men en farlig stingrocka. Hade min hand 2 dm ifran hehe.. Stingrockan var stor som ett tefat man aker pulka pa och va sa fin, klargul med fargglada prickar pa och den kandes inte ett det minsta farlig. Men regeln ar ju, de vackraste djuren vaxterna i havet ar de farligaste och dem ska man iiinte rora.

Jag vet vad ni vill hora nu.. att vi sjalvklart fick se en del clownfiskar, palettkirutgfiskar (som Doris i hitta nemo ar) och aven jattefina Zanclida fiskar i olika varianter.

Dyket kostade mig 1600 baht, vilket ar 320 svenska kronor. Helt sjukt billigt for 2 superfina langa dyk tillsammans med en istruktor som min buddy, och vi fick ju aven hela soluppgangen ifran baten innan vi borjade dyka!! La upp en bild pa facebook fran soluppgangen, den kanske nagra va er sag? Men jag maste saga att den gor inte soluppgangen nagon rattvisa alls. Den va obeskrivligt fin om man kan saga sa. Det va helt fantastiska att fa vara med fran att det va kolsvart, stjarnorna och fiskebatarna va det enda som lyste runt oss, till att himlen borjade bli bla efter att ha varit kolsvart, morkbla, lila, gronlikande farg och spruckit upp i rod, orange och gul.

Ah vad jag langtar tillbaka nar jag berattat om dykningen.. Nasta dykning for mig blir pa Bali, det ska visst va lika vacker som runt Philippinerna om inte vackrare! Bara en vecka kvar till Bali nu, taggaaa, men forst ska jag fortsatta njuta av underbara Malaysia och dess natur, staderna, maten och folket. Vi hors snart igen, maste fa skriva av mig om Georgetown och Penang Island! Kram

Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram