linnealundsten

Alla inlägg under december 2013

Av Linnéa Lundsten - 27 december 2013 15:03

Nu har vi i en vecka bott utanför Ban Phe och ska imorgon förflytta oss till den vackra ön Koh Chang och bo på White Sand Beach Resort någonting. Jag har riktigt höga förväntningar på det nya stället, hoppas verkligen det är så bra som jag hört! Som ni ser har vi haft det ganska gött i veckan, blå himmel och sol sol sol. Vi har behövt bada och smörja om oss med solskyddskräm var femte minut, sjukt jobbigt liv man kan ha ;) Hoppas ni hade en mysig vecka med julafton å allt, vi firade också jul med några extra drinkar och ett litet julklappsspel med massa flummiga thailändska saker som vi hetsköpte innan. Nästa uppdatering blir från Koh Chang (tror jag..), massa kramar till er och GOTT NYTT ÅR!


Av Linnéa Lundsten - 17 december 2013 11:46

Så nu är äntligen min biljett hem ombokad också, jag flyger nu hemåt 2 Maj och landar i Sverige lördagen den 3e Maj! Bara 4,5 månad kvar haha

Av Linnéa Lundsten - 16 december 2013 13:39

Nu är det återigen dags för mig att resa bort under en längre period, och för att ni lättare ska ha koll på vart jag är någonstans så är ju denna blogg superbra att ha. För er som inte vet är det sydostasien jag ska resa runt i under 4,5 månad tillsammans med både familjen, vänner hemifrån och med nya vänner jag hoppas jag hittar längsvägen.


Första månaden tillbringas med hela familjen, vi skippar helt enkelt jul och nyår hemma och firar istället det på Koh Chang och Koh Samet i Thailand. Sista veckan vi har tillsammans i början av Januari har vi inte bestämt utan vi får se vad vi känner för.

Mamma, pappa, Emelie och Jonas flyger sedan hem 11 Januari, medan Josefine stannar kvar en vecka med mig och då åker vi eventuellt till Burma men vi får se. Det är efter veckan men Josefine jag fortsätter ensam woopwoop.


Det är ynka 5 dagar kvar tills flyget går nu, nervositetet ökar hela tiden. Packningen går väl bra, iallafall om man jämför hur det va när jag skulle packa för Italien förra året, då skulle jag ha med både vinter, vår och sommarkläder. Jag har sjukt mycket resefeber men det är väl inte så konstigt när jag aldrig rest ensam mer än de 3 veckorna jag backpackade i Italien i Maj. Allt ordnar sig nog till slut :)


Ps. För att få tag på mig under resan kan ni nå mig på skype: linnealundsten eller på min mejl: linnea.lundsten@hotmail.com

Sedan uppdaterar jag såklart bloggenså ofta jag kan, samt lägger upp bilder via #backpasia och linnealundsten på instagram, vilket faktiskt kommer hända oftare än med bloggen då det går mycket snabbare!


KRAM



Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards