linnealundsten

Alla inlägg under januari 2014

Av Linnéa Lundsten - 15 januari 2014 09:24

Just nu sitter vi på en lyxig buss ifrån Tagaytay till Manilla efter att vi varit uppe på Taal Volcano som är den mest aktiva men minsta i världen, så det va en helt ok vandring i det soliga vädret. Så fort vi kommer tillbaka till vårt Hostel i Manilla "Where 2 Next" så ska det duschas för herregud vad sotiga vi är av både sand och aska. Igår gjorde vi lite shopping och prövade på äckligaste maten hittills, men vi behöver inte gå in på vad det va för vi vill förtränga det haha.
Kram och hej så länge!

Av Linnéa Lundsten - 13 januari 2014 01:31

Igår eftermiddag blev jag och Josefine äntligen godkända på vår dykarkurs Open Water Diver för 18 meters djup! Grattis till oss!! Vi var bra nervösa inför slutprovet och sista dykningen då vi också skulle bevisa vad vi lärt oss i slutändan, men allt gick så bra så vi hade allt ett litet dykcertkalas med drinkar och firade! Vi firade tillsammans med en ny svensk här dessutom som vi stötte på. Christoffer heter han och skulle börja på vår dykarskola idag för att bli Advanced Open Water Diver för 30 m, vilket är nästa steg för oss om vi går vidare hehe. Men det räcker nog för oss ett tag nu ;) Puss och kram

[Bild]

Av Linnéa Lundsten - 11 januari 2014 07:25

De få bilder vi tagit med mobilen.. sista är från lunchen idag! Kram

Av Linnéa Lundsten - 11 januari 2014 01:18

Efter massa pinsamheter och många skumma möten kom vi fram till Puerto Galera i förrgår kväll. Vad jag menar med det är att vi lyckades (eller mestadels jag) göra bort mig flertal gånger påvägen hit haha. Jag och josse åkte hit med väldigt låga förväntningar på filippinarnas engelska och ekonomi, vi trodde set skulle vara lite mer som i Thailand. Men skenet bedrar när man inte läser på om landet man är påväg till INNAN resan haha. Det ser ungefär ut som vid Medelhavet i Italien, färgglada hus av sten med aircon inuti och de är visst fjärde mest engelsktalande landet i världen.. Snacka om blåsta tjejer när vi kom hit och alla skyltar och tidningar va på engelska, och folket talade engelska till oss!

Två dagar senare så har vi börjat vår dykkurs för ev dykcert och allt känns hittills jättebra. Vi väntar oss tyvärr regn ganska många dagar men det är ju bara att ta efter vi haft kanonväder i en månad med familjen.

Massa kramar, vi höra snart igen :)

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards