linnealundsten

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Bali Bali Baliiii

Av Linnéa Lundsten - 24 februari 2014 17:05

Hallå kära läsare!
Har sedan igår varit på Bali en hela vecka och haft det riktigt gött. Bali är en paradisö full av turister.. mestadels svenskar och australiensare. Vill man ha en lugnare och en mer kulturell resa så rekommenderar jag genom goa personer jag lärt känna längs vägen att Java är en ö man ska resa runt på, den har visst allt minus hundratusentals turister, eller så ska man åka till Sumatra! Låter nästan som "åk vart som helst i Indonesien förutom Bali" haha.
Sedan förra söndagen har jag hängt en kortis med Ellen och Maja från gymnasieklassen, träffade dem komisk nog i Thailand också några dagar. Alla reser ungefär samma rutt så det händer ofta sånt. Det va superkul att se dem igen men tråkigt att de redan skulle dra två dagar senare.

På flygplatsen väntad jag in Anton från jobbet och hans kompis Herman som från samma dag som mig reser runt i tre veckor på Bali. När de berättade för mig vilket datum de skulle hit så kände jag såklart att det är klart vi ska umgås å resa ihop lite då. Är så glad att vi hängt, fram tills i förrgår då jag drog vidare från Kuta till Ubud för tre dagar, men ska möta upp dem på Gili Trawagan ön imon faktiskt, plus sex goa svenskar till som vi tre har lärt känna de senaste dagarna i Kuta! Bland annat vår granne Andreas på Odonvägen 51 haha, så komiskt att vi ses i en pool på ert Hotel i kuta på Bali..

Den senaste veckan har varit riktigt go som ni hör, kan va kul att hänga med svenskar ibland, speciellt för mig är det ett litet avbrott i vardagen.

Vi har prövat på att surfa i de stora vågorna här och blivit riktigt bra på.. att svälja saltvatten, själva surfandet är svårt asså men man blir långsamt bättre. Annars har vi ätit go mat, tagit massage, badat å solat, spelat kort när regnet öser ner på kvällarna och självklart prövat utelivet i partykuta.

Supergott har vi haft det men va tillslut tvungen att ta mig i kragen och åka till ubud medan Sanna (min goa tjejkompis från liseberg) är här med sin mamma, så ville iaf säga hej å umgås lite innan jag åker till Giliöarna och dyker! Supermys att ses men både dem och jag är förkylda så vi har ingen ork till att göra något tyvärr.. Så idag kände att jag lika gärna kan åka vidare till Gili och vila upp mig på vita stränder istället för va sjuk i en trafikerad storstad.. Sanna och hennes mamma börjar bli bättre dessutom, och det är inte jag än och de vill ju självklart hitta på utflykter om dagarna så då kan vi ändå inte umgås. Om jag bara kunde få bli lite friskare :)


Nej nu måste jag sova de 4 timmarna jag kan få innan jag blir upplockad av en minibuss för att åka till hamnen och ta båten ut till giliöarna! Vi hörs där! Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa Lundsten - 21 mars 2014 19:53

På lördag kvällen den 15 Mars runt halv tio landade jag på Indira Gandhi flygplats i New Delhi. Då återstod bara 6 timmars väntan på June som skulle komma tre på natten med ett flyg från Doha. Det tog en bra stund innan hon hade tagit sig igenom imig...

Av Linnéa Lundsten - 11 mars 2014 07:42

Tredje gången gilt?.. Denna sjukperiod som jag just nu försöker ta mig igenom har varit den värsta hittils. De senaste dagarna har jag legat utslagen i sängen och försökt behålla resorben jag druckit. Är det bara inbillning eller blir man dubbelt så ...

Av Linnéa Lundsten - 1 mars 2014 06:18

Hej igen! Nu har jag förflyttat mig från Kuta och åkt en timme bil och två timmar båt ut till Gili Trawagan som ligger på Balis östra sida. Gili-öarna är tre små paradisöar utan bilar, bussar och flygplan så här tar man sig runt med antingen cykel, h...

Av Linnéa Lundsten - 22 februari 2014 15:18

Med en stor take away cappuccino sitter jag nu och väntar på att få stiga på planet. Bara 1 timme till boarding och två timmar kvar tills flyget går.. Ja jag var ute i lite för god tid, men bättre det än tvärt om. Försöker hålla mig ifrån de lundsten...

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards