linnealundsten

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Linnéa Lundsten - 10 december 2012 17:31

 


Idag har Jacopo varit hemma och sjuk, så jag har tagit hand om honom samtidigt som jag följt Nobeldagen live på datorn så mycket som möjligt. Som tur är ligger allt som sänds idag kvar i en månad så jag kan ju se det en annan dag med. Efter idag tycker jag ärlig talat EU hade rätt att få fredspriset, tycker ni inte det så borde ni se fredsprisutdelningen i Oslo. Flera personer föresläste och argumenterade för varför EU fått priset i år och de lyckas övertala mig! Har ni inte sett sändningen så finns den också på svtplay.se. Just nu tittar jag på själva prisutdelningen, och jag är så sjukt fascinerad över pristagarna, att man kan brinna för något särskilt så mycket och vara så smarta som de är? nu pratar jag alltså om pristagarna i medicin, fysik och kemi. Jag är så fruktansvärt fascinerad över dem. Prisutdelningen håller på fram till 18.00 och sedan börjar den långa banketten i statshuset, ser fram emot några delar av den, musiken och showerna som dyker upp i mellanåt är alltid så bra! Själv firar jag mitt eumedlemskap och mitt okunnande inom kemi, fysik och medicin med valnötter, clementiner från trädgården och lite te, ja men självklart har jag tända värmeljus runt mig ;)


Av Linnéa Lundsten - 10 december 2012 15:42


Nu har vi också skaffat gran, en vit plastgran med blinkande blåa ljus haha, det va inte vad jag väntade mig! Gulgranen blev basen i min lilla juldesign med, får skapa mina egna juldekorationer här så varför inte pynta bloggen lite ;)


   

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards