linnealundsten

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Linnéa Lundsten - 1 mars 2014 06:18

Hej igen! Nu har jag förflyttat mig från Kuta och åkt en timme bil och två timmar båt ut till Gili Trawagan som ligger på Balis östra sida. Gili-öarna är tre små paradisöar utan bilar, bussar och flygplan så här tar man sig runt med antingen cykel, häst och vagn eller med fötterna. Det blir en helt annan känsla pga av det, man blir bara så avslappnad och man känner sig ännu lite längre borta ifrån riktiga livet hemma. De första dagarna va jag förkyld så gjorde inte mycket mer än att sola, bada, äta och mysa med mina fina svenska vänner som jag reser med just nu. Fram tills igår så har vi både i Kuta på Bali och här på Gili T varit 9 pers som hängt tillsammans men igår då så åkte de enda tjejerna förutom mig själv vidare till Malaysia. Anna och Maria heter de och är från Karlshamn i Skåne, supergoa tjejer som jag verkligen trivts att vara med. Sedan åkte även Joakim, en av Jönköpings killarna - hem till Sverige! Tycker lite synd om honom att behöva åka hem till snöiga Sverige och fortsätta plugga efter att varit på paradisöarna precis innan.

När jag va lite halvkrasslig i onsdags så åkte vi ut med en privatbåt till grannön Gili Meno på en liten utflykt. Där vi va på ön så va vi de enda turisterna så vi hade en egen restaurang och en egen strand för dagen, låter inte helt fel eller hur :) Vi spelade volleyboll, fotboll, frisbee, snorklade och hade allmänt det hur bra som helst, bästa dagen på hela veckan.

Igår så mådde jag äntligen riktigt bra och kunde gör det jag huvudsakligen kom till Gili för.. att dyka!! I förrgår läste jag på lite om olika dykarskolor på tripadvisor och gick sedan runt å pratade med dem för att se vad de hade för dyk att erbjuda och se vilka som va trevligast att ha å göra med. Jag bestämde mig för Manta Divers och åkte ut med dem igår morse till Shark Point. Jag dök tillsammans med en kille som heter Mario och kommer ifrån Holland och sen va hans två kompisar från Schweiz buddies tillsammans och så hade vi en instruktör med oss såklart.
Dyket va så coolt, vi dök med två st white tip hajar (bara 2 meter långa..!) bläckfiskar och alla möjliga olika fina fiskar, bl.a superfina nemos och sedan.. trumvirvel.. en sköldpadda som lika stor som en 1,40 eller 1,60 säng och jag skämtar inte :D Svävar lite på moln just nu som ni förstår, och mer dyk ska det bli! Ska dyka ett eller två dyk imorgon (söndag) och på måndag tillsammans med Olle, Linus och Anton när de är färdiga med sin open water kurs, som jag tillslut fått dem till att göra ;) Ska försöka få Mario att skicka sina Go-pro bilder från dyket till mig lite senare så ni får se allt. Här kommer några bilder på gili-familjen från veckan och från båten vid dyket. Kram

[Bild]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards