linnealundsten

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Linnéa Lundsten - 11 mars 2014 07:42

Tredje gången gilt?.. Denna sjukperiod som jag just nu försöker ta mig igenom har varit den värsta hittils. De senaste dagarna har jag legat utslagen i sängen och försökt behålla resorben jag druckit. Är det bara inbillning eller blir man dubbelt så sjuk när man är utomlands? Förutom att inte få behålla någon mat så har jag haft ont precis överallt i hela kroppen och att få feber den tredje dagen gjorde det inte mycket bättre. På tre veckor har jag alltså varit sjuk tre gånger.. Hur lyckas jag? Ja jag vet vad ni tänker "-använd handsprit, drick bara vatten på flaska och ät bara välkokt vanlig mat" och ja, det gör jag ju men ändå så blir jag sjuk.
Igår när jag va som värst kom läkarn till hotellet för jag kunde inte ta mig dit haha, receptionisten va snäll och förklarade allt på telefon och vips 30 min senare knackade det på dörren. Jag vet att ni vill veta.. snåla linnea blev av med 1100 kr på mediciner! Det sved men förhoppningsvis får jag tillbaka det på försäkringen när jag kommer hem. Inga av mina resekompisar kunde hjälpa mig med läkaren å allt eftersom den sista av dem (Anna som jag bott med en vecka nu) åkte iväg igår så jag är alltså själv kvar några dagar.
Jag går alltså på antibioika och fyra andra hjälpande piller nu som ska få mig tillbaka till livet på 5 dagar, alldelles lagom till att jag åket härifrån.. vilket skämt.. Jag hann seriöst göra 3 av 10 äventyrsliknande utflykter på grund av att jag inte varit tillräckligt frisk. En anledning till att åka tillbaka kanske?
Efter detta inläget lovar jag att bli gladare, nu kan jag inte må sämre utan allt kan bara bli bättre! Tagga Indien om 4 dagar, äääntligen händer det! Ska bli jättekul att träffa och resa med June och vi ska ha en fantastisk månad tillsammans.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards