linnealundsten

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Ett plötsligt avsked

Av Linnéa Lundsten - 5 februari 2013 18:05

Igårkväll fick jag en tråkig nyhet. Ingen har dött om ni tror det pga rubriken.. Fick veta att min au pair kompis Rebecca är så pass sjuk att hon måste återväda till England för att läggas in på sjukhus några dagar och sedan vila hemma i upp till tre månader för att bli helt frisk. Hon har en väldigt allvarlig version av körtelfeber vilket gjort att hennes lever och mjäte, tillsammans med hennes mandlar är jättesvullna och måste därför åka hem för att få medicin och vila ut sig där.. Riktigt tråkigt för henne, hon som precis kommit tillbaka efter varit julledig i England och har så mycket planer inför våren och sommaren med oss. Vi ville ju självklart att hon skulle stanna och vila ut sig här men hon kan ju inte begära det av sin värdfamilj riktigt, hon är ju här för att jobba liksom. Hur började det då kan man fråga sig, jo hon har haft svullna mandlar jättelänge men det har liksom gått upp och ner så hon har ändå kunnat leva normalt osv. Hon har dock haft feber imellanåt, men vi alla har bara trott att det är ett virus som lägger sig snart fram tills hon gick till doktorn här. TRÅKIGT helt enkelt, tycker synd om henne. Så det var ett ledsamt farväl på flygplatsen när jag och Santana åkte med i bilen och lämade henne, så plötsligt och så himla tråkigt. Ska strax bli ledig och gå ner till stan för att träffa den nya tjejen Cara som kom igår, och även Santana, så vi ska visa henne staden och även gå ut å äta middag. Puss och kram


Me & Becky

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa Lundsten - 21 mars 2014 19:53

På lördag kvällen den 15 Mars runt halv tio landade jag på Indira Gandhi flygplats i New Delhi. Då återstod bara 6 timmars väntan på June som skulle komma tre på natten med ett flyg från Doha. Det tog en bra stund innan hon hade tagit sig igenom imig...

Av Linnéa Lundsten - 11 mars 2014 07:42

Tredje gången gilt?.. Denna sjukperiod som jag just nu försöker ta mig igenom har varit den värsta hittils. De senaste dagarna har jag legat utslagen i sängen och försökt behålla resorben jag druckit. Är det bara inbillning eller blir man dubbelt så ...

Av Linnéa Lundsten - 1 mars 2014 06:18

Hej igen! Nu har jag förflyttat mig från Kuta och åkt en timme bil och två timmar båt ut till Gili Trawagan som ligger på Balis östra sida. Gili-öarna är tre små paradisöar utan bilar, bussar och flygplan så här tar man sig runt med antingen cykel, h...

Av Linnéa Lundsten - 24 februari 2014 17:05

Hallå kära läsare!Har sedan igår varit på Bali en hela vecka och haft det riktigt gött. Bali är en paradisö full av turister.. mestadels svenskar och australiensare. Vill man ha en lugnare och en mer kulturell resa så rekommenderar jag genom goa pers...

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards