linnealundsten

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Linnéa Lundsten - 20 februari 2013 23:20

För att sammanfatta de senaste fyra dagarna relativt snabbt då!

Söndag - Hemkomst från Aosta, lika med att jag sov nästan hela dagen..

Måndag - Besökte Genova med Cara, Linnea och Santana. Vi shoppade, åt go lunch och allmänt visade de nya tjejerna runt i storstaden.

Tisdag- Tvättade massa efter skidresan och städade mitt rum kliniskt, fast rummet ser efter 2 dagar ut som helvete igen.. Pluggade lite italienska, tog en långpromenad i solen och blev även kvitt min förkyldning, lika med att jag kan börja träna igen, woho!

Onsdag- Cappuchinodate med cara, simtränade och läste lite i min bok. Har precis även tittat på lite Gilmore Girls, sådan mysig serie att gosa ner mig till i sängen!

Under dessa dagar har jag förstås lekt/jobbat med Jacopo på eftermiddagarna och självklart ätit nyttigt och räknat kalorier för fullt! Så I'm back on track efter skidresan nu. Grattis till mig själv, efter 7 veckor har jag gått ner precis 7 kilo, precis som jag velat :)


BILDER från veckan.

             

   

 

Av Linnéa Lundsten - 20 februari 2013 22:37

   

Det är nu fem dagar sedan jag kom tillbaka till Arenzano efter att åkt skidor i alperna med min älskade familj. Förra veckan gick för fort, jag hade mer än gärna stannat en vecka till och myst. Det var jätteroligt att träffa allihopa, mamma, pappa och mina två supersöta systrar. Visst, jag träffade dem ju inte för så länge sedan egentligen men efter jag träffade dem vid jul så saknar jag dem bara mer. Januari i Arenzano var inte den roligaste månaden här då Januari är vintermånaden med regn och rusk, plus att två av aupairvännerna jag har här Inte var här. Skidveckan förra veckan var helt underbar, om jag räknar bort de 24 h jag och Josefine hade matförgifting och låg utslagna i sängen. Jag var dessutom förskyld under hela veckan så min näsa var täppt och jag kunde knappt andas, plus att jag hade 38,6 i feber under kvällen jag var matförgiftad. Hade riktigt tur med hälsan under veckan eller hur? ;) Under veckan åkte vi skidor i 4 olika skidområden runt om Aosta, vi åkte första och sista dagen av våra 7 dagars i Pila, som ligger närmast hotellet. Under de andra dagarna besökte vi Cervina, Le Thuile och Courmayeur, jag tycker om alla ställena verkligen, men är det soligt värre och man råkar tycka om att åka carving - så är Le Thuile och Cervina de ställen man absolut ska satsa på. Förra gången, för tre årsedan, när vi också bodde och åkte skidor i Aosta så besökte vi ett ställe till som ligger en bit bort som heter Monte Rosa. Jag minns att jag tyckte om det stället men tyvärr så kunde vi inte åka dit iår eftersom transfern dit med buss va lite för lång från där vi bodde. Att åka till Monte Rosa skulle göra att vi fick färre timmar i skidbacken, vilket vi såklart inte ville så då valde vi att åka till ett av de närmre alternativen istället. Tänkte faktiskt inte skriva så mycket mer om skidresan, den va precis som de andra skidresorna vi varit på under de senaste 10 åren - helt sjukt bra och jag längtar redan till nästa! Tack underbara familj för veckan, jag älskar er av hela mitt hjärta och jag saknar er riktigt mycket, vi ses om bara 2,5 månad nu.. herregud va lång tid... Har lite bilder från de senaste dagarna här i Arenzano, lägger upp ett nytt inlägg strax alltså! Puss och kram

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards