linnealundsten

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Älskade vecka sju, kan jag inte få återuppleva dig igen och igen och igen

Av Linnéa Lundsten - 20 februari 2013 22:37

   

Det är nu fem dagar sedan jag kom tillbaka till Arenzano efter att åkt skidor i alperna med min älskade familj. Förra veckan gick för fort, jag hade mer än gärna stannat en vecka till och myst. Det var jätteroligt att träffa allihopa, mamma, pappa och mina två supersöta systrar. Visst, jag träffade dem ju inte för så länge sedan egentligen men efter jag träffade dem vid jul så saknar jag dem bara mer. Januari i Arenzano var inte den roligaste månaden här då Januari är vintermånaden med regn och rusk, plus att två av aupairvännerna jag har här Inte var här. Skidveckan förra veckan var helt underbar, om jag räknar bort de 24 h jag och Josefine hade matförgifting och låg utslagna i sängen. Jag var dessutom förskyld under hela veckan så min näsa var täppt och jag kunde knappt andas, plus att jag hade 38,6 i feber under kvällen jag var matförgiftad. Hade riktigt tur med hälsan under veckan eller hur? ;) Under veckan åkte vi skidor i 4 olika skidområden runt om Aosta, vi åkte första och sista dagen av våra 7 dagars i Pila, som ligger närmast hotellet. Under de andra dagarna besökte vi Cervina, Le Thuile och Courmayeur, jag tycker om alla ställena verkligen, men är det soligt värre och man råkar tycka om att åka carving - så är Le Thuile och Cervina de ställen man absolut ska satsa på. Förra gången, för tre årsedan, när vi också bodde och åkte skidor i Aosta så besökte vi ett ställe till som ligger en bit bort som heter Monte Rosa. Jag minns att jag tyckte om det stället men tyvärr så kunde vi inte åka dit iår eftersom transfern dit med buss va lite för lång från där vi bodde. Att åka till Monte Rosa skulle göra att vi fick färre timmar i skidbacken, vilket vi såklart inte ville så då valde vi att åka till ett av de närmre alternativen istället. Tänkte faktiskt inte skriva så mycket mer om skidresan, den va precis som de andra skidresorna vi varit på under de senaste 10 åren - helt sjukt bra och jag längtar redan till nästa! Tack underbara familj för veckan, jag älskar er av hela mitt hjärta och jag saknar er riktigt mycket, vi ses om bara 2,5 månad nu.. herregud va lång tid... Har lite bilder från de senaste dagarna här i Arenzano, lägger upp ett nytt inlägg strax alltså! Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa Lundsten - 21 mars 2014 19:53

På lördag kvällen den 15 Mars runt halv tio landade jag på Indira Gandhi flygplats i New Delhi. Då återstod bara 6 timmars väntan på June som skulle komma tre på natten med ett flyg från Doha. Det tog en bra stund innan hon hade tagit sig igenom imig...

Av Linnéa Lundsten - 11 mars 2014 07:42

Tredje gången gilt?.. Denna sjukperiod som jag just nu försöker ta mig igenom har varit den värsta hittils. De senaste dagarna har jag legat utslagen i sängen och försökt behålla resorben jag druckit. Är det bara inbillning eller blir man dubbelt så ...

Av Linnéa Lundsten - 1 mars 2014 06:18

Hej igen! Nu har jag förflyttat mig från Kuta och åkt en timme bil och två timmar båt ut till Gili Trawagan som ligger på Balis östra sida. Gili-öarna är tre små paradisöar utan bilar, bussar och flygplan så här tar man sig runt med antingen cykel, h...

Av Linnéa Lundsten - 24 februari 2014 17:05

Hallå kära läsare!Har sedan igår varit på Bali en hela vecka och haft det riktigt gött. Bali är en paradisö full av turister.. mestadels svenskar och australiensare. Vill man ha en lugnare och en mer kulturell resa så rekommenderar jag genom goa pers...

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards