linnealundsten

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Linnéa Lundsten - 12 november 2012 14:53

Hallå allihop, idag är det ju måndag och en ny veckad är påbörjad förfullt. Jag har precis pluggat lite på min italienskaläxa inför morgondagens lektion, sen så läste jag på lite extra grammatik för det är där jag faller mest. Ska om en halvtimma börja min träning och powerwalka en timme Upp till Jacopos förskola (ja arenzano ligger i en dal med alla hus i uppförsbackar mot bergen..)


Igår va en härlig söndag. Varje söndag är jag ledig hela dagen så då hittar vi oftast på något tillsammans vi au pairer. Så jag och Rebecca började ta oss mot Genoa vid 12 tiden, kanske lite sent men vi va ju trots allt ute natten innan och somnade fram på morgonen, så det är acceptabelt då ;) Vi gick i affärer heela dagen verkligen, tog en paus ute på torget där det råkade vara en chokladmässa av något slag, GOTT. Tittade mycket på fina väskor och skor men eftersom det är första gången jag är där så är det ju ganska smart att inte köpa det första jag ser, utan bättre att vänta å se om man hittar bättre saker till bättre priser lite längre fram. Ska in till Milano med tjejerna på lördag och där finns det ju ett ännu större utbud så lär nog sluta med att jag shoppar en del där istället. Det slutade alltså med att jag köpte två träningstoppar, en mysig stickad roströd tröja, en vanlig vardagströja och en del sockar - på H&M. Är lite patetiskt att jag är utomlands och ändå går in å handlar på H&M för att det är billigt med okej kvalité. Vi hade lite problem med att hitta i Genoa till att börja med men efter ett tag så!! På kvällskvisten kom Santana och Ronja till Genoa med, vi hade tänkt gå och se 007 filmen men även fast det stod på nätet att just Den bion vi gick till skulle visa den i engelska så gjorde den inte det.. och är ju lagom kul att gå på en grym film dubbad på italienska.. Vi la hellre pengarna på att hitta en mysig restaurang och käka gott, vi tog till och med dessert, mums.


Nej nu är det dags att gå och hämta Jacopo.  Påvägen hem så ska vi nog stanna i den stora parken 10 minuter från lägenheten och leka lite, är väldigt fint väder idag så! Vi hörs imon igen.. Puss och kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards