linnealundsten

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Linnéa Lundsten - 19 november 2012 23:04

Hej allihopa, hoppas ni mår bra! Idag har jag varit lite halvsjuk, haftont i halsen och känt mig ganska febrig, så sov lite nu ikväll och mår redan något bättre. Igår hade jag världens slöaste dag någonsin, jag var riktigt trött efter Milano turen och sov ut ordentligt.. vill inte riktigt berätta hur många timmar jag sov och inte heller hur många avsnitt av New Girl jag såg!


Lördag morgon stod min klockan på 6.00 ni kan ju gissa om jag va pigg på tåget mot Milano! Jag såg verkligen fram emot att komma tillbaka till Milano efter så många år, minns nästan bara hur dåligt alla Italienare parkerade i staden och den enorma Centralstationen. Centralstationen såg precis ut som jag kom ihåg den, enorm men fin. Jag, Sarah och Ronja försökte leta oss fram till tunnelbanan för att ta oss in till centrum, tack och lov var tunnelbanan enklare att ta sig igenom än i Paris.. Vi tog oss in till centrum och den vackra kyrkan Domen, tog oss tid att gå runt i kyrkan då den e bra stor – men gud så vacker. Ja, jag har en kyrkfetish, precis så som Björn Ullveus beskrev sin i Skavlan för några veckor sedan.



































 


Under dagen gick vi längs Via Dente och shoppade, jag letade efter en ny skinnjacka eftersom jag glömde min hemma + att den som är hemma är sönder, en utgångsklänning och skor. Slutade med att jag hittade en fake skinnjacka som duger bra tillsammans med en utgångsklänning, plus lite nagellack! Vi hann inte ens börja titta på skor innan vi var tvungna att börja ta oss mot ett Museum. Just detta museumet hade Ronja och Sarah för två månader sedan köpt biljetter till visning av ”Den sista måltiden”, den äkta målningen! Sjukt coolt eller hur?! Så medan de gick på visning tillbringade jag min tid i kyrkan brevid, vacker precis som Domen men mycket mindre. Sedan var klockan helt plötsligt 17 och vi var tvugna att börja ta oss hemåt till Arenzano igen, vilket tar ca 2 timmar beroende på bytet i Genova.


Vi kom tillbaka till Arenzano runt 20.30 tiden vilket var ganska perfekt då jag skulle gå på en klassisk konsert kl 21. De andra hade andra planer så jag gick ensam till Arenzanos City Hall, ställde mig i kö in till salen bland alla italienska familjer och väntade på att få släppas in. De glodde sönder mig redan innan vi gick in men folk tittade bra på min vita hud och mitt blonda hår under konserten med. Det var en grupp som spelade klassisk gitarr som hade konserten om jag inte nämnde det innan. Så i 1 h och 10 min fick jag höra stycken av A. Vivaldi, M. Giuliano, Händel och Telemann. De var jätteduktiga men jag var så trött efter Milano så jag hade faktiskt lite svårt att koncentrera mig ibland.. Jag däckade så fort jag kom hem sen..


Bild ifrån konserten

 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards