linnealundsten

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Linnéa Lundsten - 21 november 2012 23:46

Herregud vad tiden går fort, idag fick jag min tredje lön och har alltså varit här i tre veckor nu! Nästa vecka ska jag och Rebecca gå ut och fira hennes 2 månader och min första månad här ;) Gårdagen började riktigt bra, jag var på riktigt bra humör - men det var inte Jacopo kan jag lova haha. Men men det var bara att genomlida dagen och försöka muntrupp honom var 5 minut. Hoppadees verkligen att han bara skulle ha en dålig dag som alla människor kan ha ibland, vilket visade sig va rätt, idag va han på ett ganska bra humör fram tills hungern kom på kvällskvisten, då blev han förvandlad till dvärgen Butter i snövit och ville inte göra något :P barn barn barn, du kan inte leva med eller utan dom :D


Under gårdagen gjorde jag något mindra lyckat, smart, klokt, vi kan kalla det ganska dumt. Sen jag var liten har jag lärt lig att inte hoppa in i en främmande mans bil, men vad gjorde jag inte igår om inte just det! Ifrån där jag bor så är det en lång snirklig bilväg ner till centrum, som tar en stund att gå. Jag hade bråttom ner till stan för att gå till Jacopos förskola, jag hade precis missat bussen för att jag var tvungen att gå på toa (så fick skylla mig själv men), Så när en gubbe stannar längs vägen och frågar mig på om jag vill ha skjuts resten av vägen ner till stan, jag säger då självklart ja.. Jag tackar honom och hoppar in i bilen, kallpratar lite om italien och vad jag kom ifrån påvägen ner till stan osv. Jag trodde han bara va en snäll gubbe som ville göra en människa en tjänst utan att få något för det! Vi parkerar bilen och jag tackar honom igen - då frågar han om jag ville ta en drink med honom och berättade vart han bodde, omg.... Svarade snällt med att jag hade bråttom, och att han får ha en fortsatt bra dag.. När jag gick därifrån och skyndade mig mot förskolan skrattade jag bra högt för mig själv och repeterade "jag ska aldrig lifta igen" några gånger. Ne fy, den äckliga rökande gleständer gubben hade allt en baktanke med att jag liftade med honom.. Uscha. Ska aldrig lifta igen!


Nog om äventyr för några dagar ;) Imon ska jag till Ikea över dagen, ska bli så mysigt! Gå runt å läsa alla svenska titlar på grejerna, äta svensk lunch i restaurangen, titta på jukdekorationerna och köpa lite kaviar, knäckebröd och lingonsylt med hem! Puss och kram, vi hörs snart!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards