linnealundsten

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Linnéa Lundsten - 7 mars 2013 09:34

Under hela helgen hängde jag med Santana och Cara, så himla mysigt att vi hann umgås så mycket. Normalt så ses vi en dag under helgen men vi lyckades hänga både fredag, lördag och söndag förra veckan. På fredagen kunde inte Santana ses så jag och Cara bestämde oss för att inte gå till puben, utan ha en mysig sleepover istället hemma hos henne. Vi tittade på musikalfilmen Pitch Perfect som va en okej film, go humor men lite väl high-school aktig för min smak. På morgonen sov vi ut ordentligt, åt en lång frukost men massa italienskt kaffe, göttigt var det. Väder var fantastiskt så vi tåg en promenad längs stranden och i staden och fick lite sol på oss. Under eftermiddagen gick vi båda hem till vardera och tvättade massa, Cara får nämligen bara tvätta under helgen då det är "billigare" att tvätta och jag hade ju då bott i Claudias lägenhet under veckan med familjen så hade också en del att göra.


        

Jag skulle sitta barnvakt på kvällen egentligen men pappans syster Claudia (med lägenheten vi bott i) ville vara med Jacopo under kvällen så då var jag fri att göra vad jag ville. Caras familj var fortfarande bortrest så då sov jag hos henne igen, fast tillsammans med Santana denna kvällen eftersom hon också var fri. Vi drack massa te, färgade Caras hår och började se en film som sedan visade sig vara urdålig så vi stängde av den.. Vi skulle upp tidigt dagen efter tillsammans så bestämde oss då att släcka lampan och sova.

 

På söndags morgon promenerade vi bort till Santanas bästa kompis Alex (som vi har umgåtts med innan men han är fortfarande Santanas). Vi åkte sedan med honom dit han och sitt rugbylag skulle mötas innan det var dags att åka till bortamatchen i La Spezia. De hade fixat en större buss som alla kunde få plats i påvägen dit och det är så vi tre tjejer kommer in i bilden, då kunde ju vi följa med och se bortamatchen. Woho det blev min första riktiga rugbymatch att gå på, det är en väldigt populär och stor sport här faktiskt. Jag tyckte det var jätteroligt, visst så förstod jag inte alla konstiga regler men men.


         

Presentation


Jag blivit beroende, beroende av att resa och träffa nytt folk ifrån andra små och stora hörn av världen och jag kan inte Inte resa mera så jag fortsätter att se mig om! Följ med mig och tipsa gärna om ni varit dit jag ska eller befinner mig just nu. Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards